TV och internet

TV

Grundutbudet ingår i månadsavgiften och vår huvudleverantör via TV-uttaget är Comhem.


Om ytterligare kanaler önskas kan sådana, digitala kanaler, köpas från Comhem utan att man behöver betala Comhems grundavgift. Ring till Comhem, 0771-55 00 00, för information.

För att se vilka kanaler som ingår i grundutbudet, klicka på följande länk och fyll i uppgifterna: https://www.comhem.se/portal/comhem/tv_analogt_utbud

 

Man kan dessutom via stadsnät/fiber få TV-signal (och bredbandsuppkoppling) via andra leverantörer.


Som medlem i Brf Körsbäret har du möjlighet att få bredband, TV och telefoni genom Telias installerade nätverksuttag samt genom Comhems multimediauttag. Bredbandsabonnemang ingår inte i månadsavgiften utan betalas via separat faktura från valfri leverantör.

Du kan skaffa dig mer information genom respektive leverantörs webbsidor.

Felanmälan TV

Vid dålig bild m.m. hänvisas till Comhem på tel 0771 – 55 00 00 dygnet runt samtliga dagar i veckan.

OBS! Innan ni felanmäler bör ni kontrollera med någon granne om de har liknande fel. Om Comhem rycker ut på grund av felanmälan och felet ligger i abonnentens egen TV-apparat kommer Comhem att fakturera dig för utryckningen.

Internet

Det finns fiberlan i fastigheten sedan hösten 2007, med ett speciellt jack (där en vanlig nätverkskabel passar) via Telia. För anslutning via fiberlan, anslut datorn till uttaget och öppna din webbläsare eller kontakta Telia.

 

Ett annat alternativ till Internetanslutning är via telefonjack och TV-jack genom ComHem.

 

För anslutning via telefonjacket finns en mängd olika leverantörer för adsl och uppringt Internet. Det är upp till var och en att finna sin leverantör.

© 2020 BRF Körsbäret 19-21  |  GDPR