top of page

TV och internet

TV

OBS Ny upphandling pågår (okt 2022) för TV och bredband, planerat införande 14 februari 2023. Mer utförlig information kommer i decembernumret av Körsbärsbladet och på hemsidan (under Aktuellt).
Står du i begrepp att förlänga ditt TV eller bredbandsabonnemang gör du klokt i att vänta.

Grundutbudet ingår i månadsavgiften och vår huvudleverantör via TV-uttaget är Tele2.


Om ytterligare kanaler önskas kan sådana, digitala kanaler, köpas från Tele2 utan att man behöver betala Tele2s grundavgift. Ring till Tele2, 90 222, för information.

För att se vilka kanaler som ingår i grundutbudet, klicka på följande länk och fyll i uppgifterna: https://www.comhem.se/portal/comhem/tv_analogt_utbud

 

Man kan dessutom via stadsnät/fiber få TV-signal (och bredbandsuppkoppling) via andra leverantörer.


Som medlem i Brf Körsbäret har du möjlighet att få bredband, TV och telefoni genom Telias installerade nätverksuttag samt genom Tele2 multimediauttag. Bredbandsabonnemang ingår inte i månadsavgiften utan betalas via separat faktura från valfri leverantör.

Du kan skaffa dig mer information genom respektive leverantörs webbsidor.

Felanmälan TV

Vid dålig bild m.m. hänvisas till Tele2 på tel 90 222 dygnet runt samtliga dagar i veckan.

OBS! Innan ni felanmäler bör ni kontrollera med någon granne om de har liknande fel. Om Tele2 rycker ut på grund av felanmälan och felet ligger i abonnentens egen TV-apparat kommer Tele2 att fakturera dig för utryckningen.

Internet

Det finns fiberlan i fastigheten sedan hösten 2007, med ett speciellt jack (där en vanlig nätverkskabel passar) via Telia. För anslutning via fiberlan, anslut datorn till uttaget och öppna din webbläsare eller kontakta Telia.

 

Ett annat alternativ till Internetanslutning är via telefonjack och TV-jack genom Tele2.

 

För anslutning via telefonjacket finns en mängd olika leverantörer för adsl och uppringt Internet. Det är upp till var och en att finna sin leverantör.

bottom of page