top of page

Felanmälan och kundportal

Allmän felanmälan
I Primärs kundportal https://primar.realportal.nu/ sker i första hand felanmälningar som fastighethetsskötaren Andreas Lindgren på telefon 0707 - 36 00 36 eller mail
andreas@korsbaret.se sedan tar hand om. Här kan även föreningens medlemmar och hyresgäster finna sina månadsavier & ser om de är betalda. Det går även att finna sitt lägenhetsutdrag som banken kan behöva vid omläggning av lån mm.
 

Vid akuta fel efter kontorstid eller vid fara för liv eller stora materiella skador (gäller även storsoprummet), ring Securitas på telefon 031-80 14 50.

 

Felanmälan TV/Bredband

Vid dålig bild m.m. hänvisas till Telia support 020-202070 dygnet runt samtliga dagar i veckan.

OBS! Innan ni gör felanmälan bör ni kontrollera med någon granne om de har liknande fel. Om Telia rycker ut på grund av felanmälan och felet ligger i abonnentens egen TV-apparat kommer abonnenten nämligen att faktureras utryckningen.

 

Störningsjouren

Ett flerbostadshus är ett litet samhälle där du måste respektera övriga hyresgäster. Troligtvis har du grannar både över, under och på sidan av dig. Att bo så kräver en hel del, både hänsyn och tolerans. Tyvärr kan man inte räkna med att det är helt tyst i ett hus där många människor lever och bor. Tv-apparater kan höras, vattenledningar brusar och småbarn låter. Vissa ljud får man helt enkelt lära sig att leva med.

Tänk på att inte föra höga ljud före kl 08:00 och efter kl 22:00. Betongväggarna i husen är tyvärr ledande och därför är det extra viktigt att vi tar hänsyn till varandra.

Exempel på ljud som kan störa grannar nattetid är tvättmaskiner i lägenheterna, överdrivet hög volym på radio- och TV- apparater, dammsugning  och när vi slänger skräp i sopnedkastet (kom ihåg att alltid förpacka soporna ordentligt och att glas absolut inte får kastas ner i sopnedkastet).

Börja med att tala med grannen

Ibland kan det bli för mycket höga ljud och störningar. Att grannar stör beror oftast på obetänksamhet och därför rekommenderar vi att du försöker prata med din granne. Oftast ger det snabbast och bäst resultat. Hjälper inte det, eller om du av någon anledning inte kan eller vill ringa på hos grannen, så kontakta fastighetsskötaren dagen efter eller styrelsen.

Om du inte klarar av oljudet så kan man kontakta Securitas Störningsjour som Brf Körsbäret har ett avtal med. De gör utryckningar mellan kl 22:00 och 06:00. Om det enligt Securitas rapport har förekommit en störning kommer hyresgästen som orsakat denna att debiteras kostnaden på ca 1 500 kr. Om det i Securitas rapport inte framkommer att det har varit någon störning kommer den som gjorde anmälan att debiteras kostnaden.

Telefonnummer till Securitas Störningsjour är 031-80 14 50.

bottom of page